Een terugblik op 2020
Al weer een jaar voorbij en wat voor een jaar. Het lijkt wel alsof alles stil staat. Maar wij zijn nog steeds bezig voor de Stichting Sajith. Al is het dit jaar ook voor ons anders gegaan.
Geen reis naar Sri Lanka en dus alleen contact via telefoon en mail.

De hulpvraag is groot vanuit Sri Lanka. Het toerisme ligt helemaal stil en dat betekent voor velen geen werk en dus geen inkomen.
Als in een bepaald gebied wat meer besmettingen zijn, dan wordt de lockdown ingesteld. Dan kan je niet gaan werken en krijg je van de regering ondersteuning, zo'n €20,-. Maar als je niet in lockdown
zit en je geen werk hebt, dan krijg je helemaal niks. Maar al je woonlasten zoals water en elektra gaan gewoon door.

We hebben in de afgelopen maanden 3 keer voedselpakketten uit kunnen laten delen. Ongeveer 15 tot 20 per keer. Met hierin alleen noodzakelijke producten zoals rijst en kruiden. Alles wat nodig is om een maaltijd op tafel te zetten.

Nu willen we natuurlijk met de kerst weer groots uit pakken: voedselpakketten en schoolpakketten. Want schoolspullen kunnen nu natuurlijk helemaal niet worden betaald. Hier in Nederland wordt altijd gezegd  dat naar school gaan belangrijk is. Dat is in Sri Lanka niet anders. Kinderen hebben door onderwijs kans op een betere toekomst dan hun ouders. In Nederland kunnen kinderen op veel manieren kennis vergaren. In Sri Lanka hebben veel kinderen helaas geen toegang tot internet.

Wij hopen dat we ook dit jaar weer kunnen helpen om het voor de mensen in Sri Lanka iets beter te maken. Maar wij beseffen ook dat er hier mensen zijn die door de crisis geraakt zijn.
Alle manieren van hulp kunnen ons helpen. Zoals dit bericht onder de aandacht te brengen bij anderen.

Mocht u ons financieel willen en kunnen ondersteunen, dan mag u dat doen op
rekeningnummer NL 70 RABO 0149439032.

Alvast hartelijk dank,

Geplaatst op 2020-12-03 00:00:00