Leesbrillen

Vorig jaar hebben we van een mevrouw, die ook aan hulpverlening doet, veel leesbrillen gekregen. Ze had grote aantallen en niet de mogelijkheid om ze in het gebied te krijgen waar ze altijd naar toe reist. Als wij naar Sri Lanka reizen, hebben we onze koffers altijd vol spullen, waaronder (lees)brillen. Jammergenoeg hebben wij de afgelopen twee jaar ook niet naar Sri Lanka kunnen reizen.

Omdat we steeds horen dat er grote vraag is naar leesbrillen in Sri Lanka, hebben we besloten om de brillen op te sturen. Helaas zijn daar veel kosten aan verbonden, niet alleen hier in Nederland, maar ook in Sri Lanka om de brillen door de douane te krijgen. Wij (bestuur) hebben deze extra kosten zelf betaald, omdat we vinden dat we dit niet van de giften kunnen betalen.

De mensen waren er blij mee. Onderstaande foto is van een meneer die voor de tweede keer een bril krijgt, omdat de vorige bril niet genoeg sterkte meer bood. We hopen dat we volgend jaar weer naar Sri Lanka kunnen reizen met een koffer vol spullen.

Geplaatst op 2021-10-10 00:00:00