Wat hebben we vanaf kerst 2020 kunnen doen.

Hier nog even een verslag van wat we vanaf de kerst 2020 hebben gedaan. Met de kerst hebben we toch nog veel kinderen en gezinnen kunnen helpen. We hebben 12 kinderen alle boeken kunnen geven met een paar schoenen. En 20 kinderen schoenen met een paar boeken. Dit omdat ze een aantal boeken van het voorgaande jaar nog konden gebruiken. 30 kinderen hebben een rugzak, waterfles, lunchbox, schoenen en een paraplu (te gebruiken bij zon en regen) gekregen. 5 personen kregen medicijnen en 88 gezinnen een voedselpakket.

Wij en de mensen in Sri Lanka waren er erg blij mee.

In de afgelopen maanden hebben we nog een aantal keren voedselpakketten uit laten delen. Hierin zit dan de noodzakelijke dagelijkse benodigdheden zoals rijst, linzen, kruiden e.d.

Ook hebben we mw. Peres kunnen helpen. Ze werd begin dit jaar getroffen door een beroerte en ze heeft reuma. Er was een rolstoel nodig om haar beter te kunnen verplaatsen. Een aantal weken terug heeft ze helaas weer een beroerte gehad. Om haar thuis te kunnen verzorgen was op advies van de arts een hoog laag bed nodig. Hierin hebben we kunnen bijdragen. Ze wordt nu thuis verzorgd door haar dochter.

Op dit moment doen we alleen het noodzakelijkste, want het is moeilijk om nu acties te houden om geld in te zamelen.

We weten dat het overal moeilijk is om te overleven voor sommige groepen. In Sri Lanka is het zeker moeilijk. Geen werk betekent geen inkomen. En er is nu erg weinig werk, want meer dan de helft van de bevolking leeft daar van het toerisme. En het toerisme ligt momenteel plat.

Geplaatst op 2021-04-27 00:00:00