KERSTACTIE KERSTACTIE KERSTACTIE (2016)

Het is weer zover: onze KERSTACTIE.

Dit jaar kon ik vanwege mijn gezondheid niet naar Sri Lanka. Maar gelukkig gaat het werk in Sri Lanka gewoon door. De communicatiemiddelen zijn goed en dus kunnen we goed overleggen over wat er nodig is.

Andere jaren was meer dan de helft van onze koffers gevuld met pennen, potloden, gummetjes, puntenslijpers, kleurpotloden e.d.

Vorig jaar hebben 220 kinderen de materialen voor het nieuwe schooljaar gekregen. We hebben "Somebodi Home" een voedselpakket kunnen geven.

Er is een aantal gezinnen blij gemaakt met een voedselpakket.

We hebben waterleiding aangelegd in een school voor straatkinderen. Deze kinderen komen uit de allerarmste gezinnen in Sri Lanka. Doordat deze school donaties krijgt, kunnen deze kinderen een maaltijd krijgen. Nu was er in de keuken waar deze maaltijden worden bereid geen stromend water. Dit hebben we aan kunnen leggen.

Een jongen van 18 jaar heeft een nieuwe rolstoel gekregen. Hij is spastisch en de oude rolstoel was echt aan vervanging toe. Hij leeft alleen met zijn moeder in een huisje van palmboom bladeren. Zijn moeder verdient een beetje geld door bij anderen schoon te maken. Maar niet voldoende om een nieuwe rolstoel te kopen. Toen hij de nieuwe stoel kreeg was hij erg blij.

Onze contactpersoon Priya vond het erg emotioneel om het te zien.

Ook hebben we een kamer afgebouwd bij een huis van een weduwe met haar zoontje. Haar man is in de oorlog overleden. Mw. kookt voor toeristen. Dit is een excursie dat je als toerist kunt doen. Hiermee kan ze net in haar levensonderhoud voorzien.

Wij hebben op de bestaande fundamenten de kamer afgebouwd.

De foto's staan op de stichting Facebook want we hebben wat problemen met onze website.

Nu is het voor ons weer tijd om in actie te komen om iedereen op de hoogte te brengen dat we onze kerstactie weer gaan doen. Dus, om jullie om een donatie te vragen.

Dit blijft voor mij altijd een moeilijk iets. Maar ik vraag niet voor mijzelf.

En echt.... elke euro wordt besteed aan het goede doel.

De website, bankkosten, onze reizen en wat voor kosten er verder ook zijn, worden door de leden van de stichting gedoneerd.

Dus help ons helpen, mocht dit niet met geld kunnen (dat begrijpen we ook) doe het dan door dit bericht te delen of er over te vertellen aan de mensen om uw heen...

Alvast heel erg bedankt !

Geplaatst op 2016-11-08 00:00:00