Alweer een jaar voorbij

Het is weer zover!

Alweer een jaar voorbij. En zoals elk jaar stuur ik weer een mail voor hulp.

In oktober ben ik samen met nog 4 reisgenoten naar Sri Lanka geweest om de contacten te onderhouden. En om te kijken wat er weer gedaan was en wat we nog zouden kunnen doen.

Dit jaar hebben we ook daadwerkelijk de handen uit de mouwen gestoken. We hebben een geholpen om een school/ tafeltjes en stoeltjes te schilderen. Dit hebben we samen met de ouders van de schoolgaande kinderen gedaan. Ze wilden dit heel graag doen maar er was geen geld voor verf. Dit hebben we gesponsord.

Verder hebben we nog een school bezocht. Voor deze school waren er plannen voor nieuwbouw maar helaas was dat nog niet gerealiseerd. Ook hebben we een instelling/ huis "Somebodi Home" bezocht waar 50 kinderen/ volwassenen wonen met een verstandelijke beperking. In de leeftijd van 7 tot 70 jaar. Ouders en familie van deze bewoners zijn niet meer betrokken bij de zorg. Deze instelling is afhankelijk van giften. Dus hadden we een voedselpakket meegenomen. Dit werd zeer gewaardeerd. Nu konden ze andere kosten zoals elektra en water betalen.

Verder hebben we kunnen zien dat hulp echt help hier. Johan (een reisgenoot) was 10 jaar geleden, meteen na de tsunami ook in Sri Lanka geweest. Hij had toen geholpen om een weeshuis op te knappen. Nu na 10 jaar hebben we dit weer opgezocht. En na een kleine zoektocht ook gevonden. Het zag er nog keurig uit en werd goed onderhouden.

Tijdens onze reis werd al duidelijk dat de eerste vragen voor schoolmaterialen al weer binnen kwamen. Deze kinderen zijn blij met hun schoolmaterialen en verlangen geen grote dingen.

Vorig jaar hebben we ongeveer 160 kinderen de schoolmaterialen gegeven. 30 kinderen hebben (school)schoenen, tas, lunch box en waterfles gekregen. En 20 gezinnen een voedselpakket. Dit willen we dit jaar weer proberen te realiseren en daarbij een voedselpakket voor Somebodi Home. Maar daarvoor hebben we hulp nodig. We kunnen niet in uw portemonnee kijken maar alle hulp is welkom.

En die hulp kan ook bestaan uit het doorsturen van deze mail. Weet dat alle donaties ook daadwerkelijk bij de mensen daar komt. Want alle kosten worden door het stichtingsbestuur gedragen.

Mocht u bij kunnen / willen dragen dan kunt u dat doen op rekeningnummer:
NL70RABO0149 4390 32 tnv Stichting Sajith

Geplaatst op 2015-12-09 21:39:32